26 januari 2017

Inspiratie uit de bron: digitale transformatie in Silicon Valley

BlogInspiratie uit de bron: digitale transformatie in Silicon Valley

Wortell heeft als organisatie het doel om samen met haar relaties een digitale transformatie door te gaan. Dat betekent dat wij jou helpen op een andere manier te werken, zaken te doen en met klanten om te gaan. We schrijven boeken, whitepapers, blogs, organiseren webinars, maar we merken vaak dat het management en de directie graag zelf geïnspireerd willen worden door organisaties die een digitale transformatie hebben doorgemaakt. Om onze organisaties de mogelijkheid te geven zich door ervaringsdeskundigen te laten informeren, organiseren wij twee keer per jaar een studiereis.

Inspiratie van alle k(l)anten

Vroeger bezochten we steevast het Microsoft Executive Briefing Center in Seattle, maar we hebben geconcludeerd dat hier het bredere kader mist. De studiereizen waren te technisch van aard. Nu reizen we af naar Silicon Valley, om ons een week lang onder te dompelen in de wereld van digitale transformatie.

Met een groep van 20 directieleden en bestuurders uit verschillende sectoren trekken we een week lang langs grote spelers als Google, LinkedIn en Microsoft. Daar blijft het niet bij. We hebben het programma juist ingericht om geïnspireerd te raken en zoeken daarom ook partijen op die de markt op een heel andere manier benaderen: business angels, venture capitalists, start-ups met een focus op FinTech, zorg of onderwijs. Bij deze ontmoetingen raken zowel onze klanten als wij zelf geïnspireerd.

De juiste mindset

Zo’n reis is niet voor iedereen weggelegd. We doen ons best om een groep samen te stellen van veranderaars. Decision makers met een gedeelde mindset. Veelal bestuurders van organisaties die digitale transformatie hoog op de agenda hebben staan. Het is belangrijk dat de deelnemers heel graag op een andere manier naar dingen willen kijken die ze al jaren doen.

Een goed voorbeeld is een dame die vanuit een zorginstelling met ons op reis ging. Tijdens een van de diners vertelde ze hoe zij al een jaar bezig was met veranderingen inzetten. Veel veranderingen in haar organisatie kwamen moeilijk van de grond en tijdens de studiereis realiseerde zij zich waar dat aan lag: de innovatiekracht binnen de organisatie zat op slot. Haar collega’s vonden het moeilijk om met innovatieve ideeën te komen, omdat zij bang waren om fouten te maken. In Silicon Valley leerde zij dat falen oké is. Mijn collega Luc schreef daar toevallig recent nog een blog over. Het gaat om experimenteren, ervaringen opdoen en successen omzetten in verandering.

Heb jij de juiste mindset om met ons op studiereis te gaan? Neem dan contact met mij op via danny.burlage@wortell.nl.

Wortell organiseert regelmatig studiereizen. Naar exotische oorden zoals Silicon Valley om geïnspireerd te worden over Digital Transformation of het Microsoft Executive Briefing Center in Seattle. We blijven ook wel dichterbij met zogenaamde Customer Immersion Experience sessies en de HoloReis. Samen met LinkedIn maakte we deze HoloReis. Wil je ook deelnemen? We doen dit regelmatig.

New Call-to-action

Verder lezen