19 mei 2017

We hebben Office365! Waar beginnen we?

BlogWe hebben Office365! Waar beginnen we?

Hoewel veel van onze klanten gebruikmaken van een of meerdere Microsoft Cloud licenties, kan de overstap van een traditioneel serverpark naar de Cloud soms best spannend zijn. Licenties aanschaffen betekent niet automatisch dat ze ook echt gebruikt gaan worden.

Voor de adviseurs van Wortell is zo’n overstap naar de cloud echter een routine die al ontelbare keren is uitgevoerd is. Ons FastTrack programma helpt bedrijven om de afgenomen Cloud diensten succesvol in gebruik te nemen.

De “adoptie” (acceptatie) van nieuwe Cloud services is hierbij een cruciale factor. Gebruikers moeten wennen aan de nieuwe omgeving en het nut ervan inzien.

Wat ons FastTrack-team kan doen voor jouw organisatie

Om bedrijven en organisaties goed te begeleiden in de overstap naar de Cloud (Office365 & EMS), biedt Microsoft, vanaf minimaal 50 licenties, het FastTrack programma aan. Als Microsoft-partner heeft Wortell daar een speciaal eigen team voor.

FastTrack is een remote dienstverlening. Wij komen dus nooit fysiek over de vloer bij klanten. Wel geven wij begeleiding met advies, documentatie en tools. Omdat wij bij Wortell de nodige technische specialisten hebben rondlopen, haken wij echte FastTrack Engineers aan waar nodig. Ook kun je bij ons terecht voor ondersteuning in datamigratie rond Exchange, OneDrive en SharePoint. 

Onboarden en adoptie

Onze FastTrack klanten (bedrijven of hun IT-partners) zijn verantwoordelijk voor de implementatie van Cloud diensten en voor de support van de eindgebruikers. Bij het echt in gebruik nemen van Cloud diensten komt soms heel wat kijken! Met het FastTrack proces houden wij overzicht en maken we alles behapbaar.

FastTrack start met een kick-off sessie waarbij de klant op de hoogte wordt gesteld van het proces, de stakeholders bepaald worden - en ook de eerste huiswerkopdrachten worden meegegeven om de IT-infrastructuur gereed te maken voor een overstap. Onze FastTrack Manager begeleidt het hele adviestraject als een projectmanager.

Na het koppelen van de infrastructuur en het actief krijgen van de eerste gebruiker, wij noemen dat “de Technische Onboarding”, is het de bedoeling dat de rest van de gebruikers gaat volgen. Deze “adoptie” is een uitdagend proces. Binnenkort vertel ik hier meer over in een nieuwe blog. Want hoe gaan de gebruikers echt aan de slag met een dienst waarvan de IT-afdeling of directie heeft bedacht dat die nodig is om de werkprocessen te verbeteren? Geen zorgen, wij hebben daar zo onze methodes voor!

Nu al meer weten over ons FastTrack-team? Neem gerust contact op met mij via [email protected] of via 020 750 5036.

 

New Call-to-action

Verder lezen